Dry needling therapie bij Fysiotherapie Rotterdam

Heeft u wel eens last van knopen in je spieren? U kent ze misschien wel, van die harde stukken in uw lijf waar geen massage tegen opgewassen is. Ondertussen heeft u er behoorlijk last van. Dat is ook niet vreemd want op die plekken is uw spier constant gespannen. De dry needling methode is een effectieve manier om dit snel te verhelpen. Deze succesvolle methode is nieuw in Nederland en heeft al veel mensen geholpen om weer soepel te bewegen. Wilt u ook de dry needling therapie proberen? Neem dan contact op met fysiotherapie Rotterdam.

Wat is dry needling

Dry needling is een nieuwe behandelmethode van fysiotherapeuten. De behandeling is erop gericht om ‘knopen’ in de spieren weer los te maken. Knopen zijn harde, soms pijnlijke en gespannen plekken in de spieren. Ze kunnen drukpijn veroorzaken (pijn wanneer u erop drukt) of pijn doen bij het bewegen. Dit is erg vervelend omdat het u kan belemmeren in uw dagelijks functioneren. Bij fysiotherapie Rotterdam kunt u terecht voor de dry needling methode. Bij deze methode worden de knopen (wij noemen ze triggerpoints) aangeprikt waardoor ze snel en langdurig gaan ontspannen. Hierdoor kunt u weer vrij bewegen en heeft u geen last meer van pijnlijke en harde plekken. Dat zal zeker een verademing zijn!

Hoe werk dry needling precies?

Als we zeggen ‘we gaan met een naald in uw huid prikken’ denkt u misschien meteen aan acupunctuur, maar onze methode is heel anders. Hoewel we gebruik maken van dezelfde soorten naalden, richten wij ons voornamelijk op de spier. Acupunctuur richt zich op energie en energiebanen. Daarnaast werken wij met 1 naald in plaats van meerdere en wordt de spier maar kort geprikkeld.

Bij welke klachten is dry needling een goede behandeling?

U kunt bij fysiotherapie Rotterdam terecht voor deze nieuwe methode wanneer u last heeft van de volgende symptomen:

• Stijfheid in de spier en ook ergens anders in het lichaam
  • U kunt bepaalde gewichten niet goed bewegen
  • U heeft minder kracht in bepaalde spieren
  • U heeft pijn en gaat daardoor anders bewegen om deze pijn te verzachten
  • U heeft tintelingen in uw arm of been, u heeft hoofdpijn of bent duizelig
  • U heeft chronische pijn zoals rugklachten, nekproblemen of RSI

Is dry needling pijnlijk?

Veel patiënten stellen ons de vraag of de methode pijnlijk is. We kunnen u geruststellen; het prikken zelf doet geen pijn. Sterker nog, veel patiënten zijn verrast dat ze er zo weinig van voelen. Na het prikje gaat de spier zich aanspannen, dit voelt aan als een lichte kramp. Deze kramp is maar van korte duur, hierna zal de spier zich ontspannen. Na de behandeling kan het zijn dat de spier nog eventjes zwaar en vermoeid aanvoelt. Onze therapeut zal u wat oefeningen geven om ervoor te zorgen dat de spier zich weer optimaal hersteld.

Wat zijn de kosten van dry needling?

Wilt u graag gebruik maken van de dry needling behandeling bij fysiotherapie Rotterdam? Neem dan telefonisch contact met ons op. Als u een aanvullende verzekering heeft voor normale fysiotherapie dan worden de kosten meestal vergoed. Heeft u geen aanvullende verzekering? Vraag ons dan naar de tarieven.