Dry needling

Dry needling2018-07-16T12:22:29+00:00

Dry needling Rotterdam

Wat is dry needling?

Dry needling is een behandelmethode die is overgekomen uit Canada. Sinds een paar jaar worden de behandelingen toegepast binnen de reguliere fysiotherapie. Door gebruik te maken van een speciale techniek worden er triggerpoints, een ‘knoop’ in uw spier, aangeprikt. De spieren ontspannen op deze manier snel en langdurig. Er wordt bij dry needling een ‘droge’ (dry) acupunctuurnaald gebruikt en er wordt geen vloeistof gebruikt.
Wij bieden dry needling behandelingen ook aan in onze fysiotherapie praktijk in Rotterdam.

Wat is een triggerpoint?

Een triggerpoint is een ‘knoop’ in uw spier, die naast lokale drukpijn ook vaak uitstralende pijn of pijn op afstand veroorzaakt. Dat wil zeggen dat pijn in de kuit of in de voet veroorzaakt zou kunnen worden door een triggerpoint in de heup regio.

Triggerpoints uiten zich als volgt:

• Pijn/stijfheid lokaal in de spier
  • Uitstralende pijnklachten
  • Bewegingsbeperking in gewrichten
  • Verminderde kracht in betrokken spier(en)
  • Tintelingen in arm/been, hoofdpijn, duizeligheid

Hoe ontstaan triggerpoints?

Triggerpoints kunnen acuut ontstaan en diverse oorzaken hebben:

• bij het maken van een verkeerde, plotselinge beweging;
  • chronisch, na het langdurig aannemen van een verkeerde houding;
  • bij langdurige afwezigheid van beweging (arm in het gips bijvoorbeeld);
  • door psychologische factoren zoals stress en depressie.

Hoe voelt dry needling aan?

Het inbrengen van het naaldje voelt u in principe niet. Wanneer het juiste triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich even. U kunt dan een soort kramp voelen. Vervolgens ontspant de spier zich weer en kunt u gemakkelijker bewegen. Na de behandeling voelen de spieren meestal wel vermoeid en zwaar aan. Dat is echter in de regel van korte duur en het kan vergeleken worden met spierpijn, zoals na een zware training.

Vergoeding

Dry needling bij fysiotherapie Rotterdam is een onderdeel van een normale fysiotherapie behandeling en kost u niets extra. Kijk voor meer informatie op www.dryneedling.nl of u kunt contact met ons opnemen.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget