Fitness na vakantie

Fitness na vakantie

De vakantie is voor velen een tijd om even lekker niets te doen. Te genieten van uitgebreide maaltijden, leuke dingen doen en uitrusten. Sporten staat vaak niet op de planning. En het oppakken van uw fitness routine na de vakantie kan soms wat moeite kosten.

In ons medisch fitness centrum staan we klaar om samen met u aan de slag te gaan. En om te zorgen dat fitness na vakantie weer een gewoonte wordt, delen we graag een aantal tips. Tips om u te motiveren om fitnessen weer op te pakken.

1. Stel een doel

Kies een doel waar u naartoe wilt werken om te starten met fitness na de vakantie. Tijdens het intakegesprek met onze fysiotherapeuten worden uw doelen besproken, zodat de training erop afgestemd wordt. Het behalen van het doel motiveert u tijdens het sporten.

2. Plan uw fitness trainingen in

Een veelgehoord excuus om niet te sporten is het ontbreken van tijd. Door fitness trainingen in uw agenda in te plannen, houdt u de dag en tijd vrij. Zo komt er niets tussen. Vertel het ook thuis of aan vrienden, zodat die weten dat u op bepaalde momenten niet bereikbaar bent. En ze kunnen uw indien nodig een duwtje in de rug geven.

3. Bouw fitness na de vakantie rustig op

Speciaal na een luie vakantie heeft een lichaam tijd nodig om weer op gang te komen. Een ┬┤alles-of-niets┬┤ benadering waarbij u te hard van stapel loopt, is niet aan te raden. Begin rustig – een tandje lager dan tijdens de trainingen voor de vakantie. Zo geeft u uw lichaam tijd om te wennen en voorkomt u blessures.

4. Vergeet gezonde eetgewoontes niet

Tijdens een vakantie liggen verleidingen met lekker eten vaak op de loer. Een wijntje op het terras, een uitgebreide lunch, een ijsje als toetje. Gezond eten is er vast wel eens bij ingeschoten. Als u begint met sporten, is het aan te raden om slim te eten en voldoende te drinken. Pak naast uw sportritme ook een gezond voedingspatroon op. Begin de dag met een goed ontbijt, zodat u weer energie krijgt na de nacht. En vaste eetmomenten gedurende de dag bieden structuur.

5. Beloon uzelf

U kunt afspreken dat u uzelf een beloning geeft, bijvoorbeeld als u een maand lang weer regelmatig heeft gesport. U kunt een dagje sauna kiezen of bijvoorbeeld een nieuw boek. Ook een nieuwe sportoutfit kan motiverend werken. De deur uitstappen in nieuwe fitnesskleding geeft u gelijk zin om te gaan sporten.

Heeft u nog vragen over fitness bij Fysiotherapie praktijk Leuvehaven? Neemt u dan vooral vrijblijvend contact met ons op.